Παγκόσμια Ημέρα Ποιότητας
Η Παγκόσμια Ημέρα Ποιότητας καθιερώθηκε με πρωτοβουλία του Πιστοποιημένου Ινστιτούτου Ποιότητας (Chartered Quality Institute) και γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Πέμπτη του Νοεμβρίου. H ημέρα αυτή έχει αναδειχθεί ως θεσμός που προάγει τη συνειδητοποίηση της ποιότητας στην παγκόσμια κοινότητα και προσφέρει την ευκαιρία για συζητήσεις, δράσεις και συνεργασίες γύρω την επίτευξή της στην καθημερινή ζωή. Η Παγκόσμια Ημέρα Ποιότητας έχει ιδιαίτερη σημασία για τον κλάδο της υγείας, καθώς η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας είναι καίρια για την ευημερία και την ασφάλεια των πολιτών. Η ποιότητα στην υγειονομική περίθαλψη δεν αφορά μόνο στη σωστή διάγνωση και θεραπεία, αλλά και στην εμπειρία των ασθενών, την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα, τη διαχείριση των πόρων και την πρόσβαση σε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.
Η ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας των ασθενών των κλινικών του Ομίλου ΙΑΣΩ είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη βελτιωμένων αποτελεσμάτων υγείας και για την καλύτερη εμπειρία των ασθενών. Για το σκοπό αυτό οι κλινικές του Ομίλου ΙΑΣΩ εφαρμόζουν αυστηρά πρότυπα ποιότητας τα οποία μπορούν να μειώσουν τα ιατρικά λάθη, να ελαχιστοποιήσουν τις καθυστερήσεις στις θεραπείες και να βελτιώσουν την ικανοποίηση των ασθενών. Οι ασφαλείς και αποτελεσματικές διαδικασίες, η συνεχιζόμενη εκπαίδευση του προσωπικού και η αξιολόγηση των υπηρεσιών είναι κεντρικά σημεία για την επιτυχία του συστήματος υγείας. Στα πλαίσια της προσπάθειας συνεχούς βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών από τις κλινικές του Ομίλου «ΙΑΣΩ» έχει αναπτυχθεί και εφαρμόζεται Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις των Διεθνών Προτύπων ISO 9001:2015, ΕΛΟΤ ΕΝ 15224:20167, ISO 15189:2022 και TEMOS.
Η εφαρμογή ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας στις μονάδες υγείας αποτελεί επιτακτική ανάγκη και όχι απλώς μια επιλογή. Στόχος της είναι η βελτίωση της ποιότητας φροντίδας, η ενίσχυση της ασφάλειας των ασθενών και η αύξηση της αποδοτικότητας των διαδικασιών. Μέσω της διαρκούς παρακολούθησης των διαδικασιών και της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, το σύστημα ενισχύει την ικανότητα του νοσοκομείου να προσαρμόζεται στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των ασθενών, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη φροντίδα υψηλών προδιαγραφών.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ποιότητας στον τομέα της υγείας έχει ως σκοπό την ευαισθητοποίηση των οργανισμών, των επαγγελματιών και των πολιτών για τη σημασία της ποιότητας στην υγειονομική περίθαλψη. Οι υπηρεσίες υγείας που τηρούν υψηλά πρότυπα ποιότητας μπορούν να προσφέρουν ασφαλέστερη, πιο αποτελεσματική και πιο ανθρωπιστική φροντίδα στους ασθενείς, μειώνοντας τα λάθη και βελτιώνοντας την ικανοποίηση των πολιτών. Η ποιότητα στην υγεία δεν είναι μόνο ζήτημα αποτελεσματικότητας, αλλά και ηθικής, ανθρωπιάς και σεβασμού προς τον ασθενή.
Καλλιόπη Μεγαλέμου, Υπεύθυνη Διασφάλισης Ποιότητας Ομίλου ΙΑΣΩ